چگونه یک مایکروویو را عیب یابی و تعمیر نماییم

اگر مایکروویو شما کار نمی‌کند – یا آنطور که باید کار نمی‌کند – ممکن است از اینکه بدانید بسیاری از مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوید می‌توانند توسط شما برطرف شوند، خوشحال خواهید شد. ابزارهای مورد نیاز، ابزارهای اولیه ای هستند که ممکن است قبلاً داشته باشید، مانند پیچ ​​گوشتی های سر صاف و سر فیلیپس. حتی بسیاری از قطعات مایکروویو به راحتی به صورت آنلاین در دسترس هستند و ارزان هستند.

کار بر روی مایکروویو می تواند خطرناک باشد. در حالی که اکثر دستگاه های الکتریکی بلافاصله پس از قطع برق برق خود را دفع می کنند، این احتمال وجود دارد که مایکروویو همچنان دارای قطعات الکتریکی زنده باشد. کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده (CPSC) خاطرنشان می کند که به طور متوسط ​​سالانه دو نفر در حین کار روی مایکروویو جان خود را از دست می دهند.

خازن ولتاژ بالا در مایکروویو شارژ را حفظ می کند، اما یک مقاومت داخلی برای تخلیه خودکار آن شارژ طراحی شده است. پس از جدا کردن از پریز، اجازه دهید فر حداقل ده دقیقه بماند تا در صورت عدم کارکرد مقاومت، مطمئن شوید که شارژ کاملاً از بین رفته است.

اگر با این تعمیر اصلاً احساس ناراحتی می کنید، برای هر چیزی که بین پانل سرویس و پریز آشپزخانه قرار دارد، با یک برقکار تماس بگیرید. برای مسائلی که از خروجی به مایکروویو منتهی می شود، با تکنسین مایکروویو از نمایندگی های معتبر تعمیرات مایکروفر مانند پارسینا سرویس parsinaservice.ir تماس بگیرید.

آنچه شما نیاز دارید

تجهیزات / ابزار

پیچ گوشتی تخت

پیچ گوشتی سر فیلیپس

آشکارساز ولتاژ

مواد

به کدام یک از لوازم زیر نیاز دارید بستگی به آنچه از طریق عیب یابی پیدا می کنید دارد.

فیوز جدید

کوپلر جدید

موتور جدید

دستورالعمل ها

وقتی پریز مایکروویو شما برق دریافت نمی کند

در این حالت نمایشگر مایکروویو روشن نمی شود. وقتی می خواهید مایکروفر را روشن کنید، هیچ اتفاقی نمی افتد.

خروجی GFCI را بررسی کنید

طبق آیین نامه برق، پریزهای روی پیشخوان آشپزخانه باید به سبک قطع کننده جریان زمین باشد. خروجی های GFCI اغلب سفر می کنند. مایکروویو را از برق بکشید، دکمه «تنظیم مجدد» را در پریز GFCI فشار دهید، وصل کنید و دوباره امتحان کنید.

سایر رسانه ها را تست کنید

ممکن است مایکروویو شما به یک پریز به سبک GFCI وصل نباشد، اما ممکن است همچنان محافظت GFCI را از پریز دیگری که به سبک GFCI است دریافت کند. اگرچه این یک روش معمول نیست، اما در بسیاری از جوامع به کد الکتریکی پایبند است. فر را از برق بکشید، تمام پریزهای دیگر به سبک GFCI را در آشپزخانه تنظیم مجدد کنید، وصل کنید و ببینید آیا صفحه نمایش روشن می شود یا خیر.

مدار شکن را بچرخانید

قطع کننده مدار روی تابلوی خدمات برق ممکن است خاموش شده باشد. پانل سرویس را پیدا کنید، سپس شکن مربوط به خروجی مایکروویو را پیدا کنید. بریکر را خاموش کرده و دوباره روشن کنید.

سیم مایکروفر را تست کنید

می‌توانید دوبار بررسی کنید که برق هم به پریز GFCI و هم به سیم برق مایکروویو با یک آشکارساز ولتاژ ارزان می‌رسد. آشکارساز را به سیم برق لمس کنید. اگر بوق می دهد یا روشن می شود (بسته به تستر)، به این معنی است که سیم برق گرفته است.

وقتی پریز برق دارد اما فر روشن نمی شود

در این حالت، شما تشخیص داده اید که مایکروویو شما دارای برق زنده است، اما صفحه نمایش روشن نمی شود و فر روشن نمی شود.

ممکن است مشکل از سوختن فیوز باشد. برای خرید فیوز صحیح، به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید. فیوزهای مایکروویو ارزان هستند و به راحتی به صورت آنلاین در دسترس هستند.

فیوز را پیدا کنید

به محل کار مایکروویو خود دسترسی پیدا کنید. اگر مایکروویو کانتری دارید، احتمالاً با باز کردن درب فلزی به آن در پشت دسترسی خواهید داشت. اگر این یک مدل دائمی و بیش از حد است، ممکن است بتوانید از جلو به داخل آن دسترسی داشته باشید.

پس از داخل شدن، دو سیم مشکی را خواهید دید که به یکدیگر متصل شده اند و یک پوشش پلاستیکی بین آنها قرار گرفته است. فیوز درون این محفظه قرار دارد.

فیوز را بردارید

بدنه را با پیچ گوشتی سر صاف باز کنید و فیوز را از دو سیم جدا کنید.

فیوز جدید را نصب و تست کنید

فیوز جدید را از بسته بندی آن خارج کنید و مراقب باشید که انتهای فلزی رسانا را با انگشتان خود لمس نکنید. فقط ناحیه مرکزی را لمس کنید.

فیوز را در جای خود بین دو سیم فشار دهید و بدنه آن را ببندید.

درب دسترسی را ببندید و مایکروویو را امتحان کنید.

هنگامی که به نظر می رسد صفحه گردان مایکروویو خراب است

مایکروویو شما کاملاً روشن می شود و کار می کند، اما صفحه گردان یا صفحه گردانی که قرار است غذا را بچرخاند به سرعت می چرخد ​​یا اصلا نمی چرخد.

ممکن است مشکل از کوپلر بوش محرک صفحه گردان باشد. کوپلر قسمت پلاستیکی 3 یا 4 شاخه ای است که با صفحه گردان درگیر می شود تا چرخش را بچرخاند.

ممکن است با صفحه گردان درگیر نباشد (در این صورت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دندان‌ها را تراز کنید) یا آنقدر با غذا و سایر گن‌ها جاسازی شده است که دیگر به اندازه کافی با دندان‌های صفحه گردان درگیر نمی‌شود.

 

از طرف دیگر، ممکن است مشکل از موتور باشد. ممکنه نیاز به تعویض داشته باشه اگرچه این راه حل ممکن است ترسناک و گران به نظر برسد، اما هیچکدام نیست. موتورهای چرخ و فلک مایکروویو که به صورت آنلاین در دسترس هستند، نسبتا ارزان، کوچک و به راحتی قابل تعویض هستند.

صفحه گردان را تمیز کنید

در را باز کنید و با بلند کردن صفحه گردان آن را بردارید. کوپلر را با انگشتان خود (نه انبر) بگیرید و مستقیماً به سمت بالا بکشید.

این مورد را در آب گرم و صابون تمیز کنید، آن و صفحه گردان را جایگزین کنید و دوباره امتحان کنید.

اگر این کار نکرد، کوپلر را دوباره بردارید. ممکن است کوپلر در قسمت پایین جدا شود تا محور فلزی موتور با کوپلر درگیر نشود. یک کوپلر جدید آنلاین بخرید و آن را تعویض کنید.

حلقه صفحه گردان را بازرسی و تمیز کنید

یک حلقه چرخدار پلاستیکی کوپلر بوش که در بالا ذکر شد را احاطه کرده و صفحه گردان را پشتیبانی می کند. بررسی کنید تا مطمئن شوید که چرخ های این حلقه به راحتی می چرخند. اگر نه، در آب گرم و صابون غوطه ور کنید، تمیز کنید، تعویض کنید، سپس دوباره فر را روشن کنید.

موتور صفحه گردان را تعویض کنید

مایکروویو را به طرف خود بچرخانید (برای اجاق‌های پرمصرف، می‌توانید از پایین به آن دسترسی داشته باشید) و پانل دسترسی را با پیچ گوشتی سر فیلیپس بردارید.

قبل از کنار گذاشتن پانل دسترسی، ممکن است لازم باشد دسته سیمی را که به نور متصل است جدا کنید. برای انجام این کار، هر طرف کانکتور را فشار دهید تا سیم ها از هم جدا شوند.

دو سیم به موتور متصل می شود. آن سیم ها را از ترمینال های موتور جدا کنید.

موتور فعلی را با پیچ گوشتی سر فیلیپس از مایکروویو باز کرده و خارج کنید.

موتور جدید را در پایین مایکروویو قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سمت صاف شفت موتور با سوراخ دریافتی صاف در کوپلر هم تراز باشد. موتور را در جای خود پیچ ​​کنید و سیم ها را به پایانه ها وصل کنید.

پانل دسترسی را بازیابی کنید، وصل کنید و مایکروویو را امتحان کنید.