علت روشن نشدن جاروبرقی

روشن نشدن جاروبرقی ، جزء ایرادات رایج در جارو برقی محسوب می شود که قاعدتا این ایراد نیز مانند هر ایراد دیگر در وسیله های برقی خانگی ، نیاز به تعمیر دارد . در صورتی که جارو برقی شما روشن نشود ، علت های مختلفی می تواند وجود داشته باشد ، بنابراین شما باید علت های مختلفی را بررسی کنید تا پی به منشاء مشکل ببرید . ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با علت روشن نشدن جاروبرقی بحث کنیم . بنابراین اگر جارو برقی شما روشن نمی شود ، و شما می خواهید علت های روشن نشدن جارو برقی خود را بدانید ، بنابراین خواندن این مقاله می تواند به شما در یافتن مشکل بسیار کمک کند .

علت روشن نشدن جاروبرقی

  • وصل نبودن جارو برقی به پریز برق
  • گرم شدن بیش از حد جارو برقی
  • انسداد شیلنگ جارو برقی
  • پر شدن کیسه ی جارو برقی
  • خرابی کیلید روشن و خاموش جارو برقی
  • خرابی موتور جارو برقی
  • کثیف بودن فیلتر های جارو برقی

وصل نبودن جاروبرقی به پریز برق

 اولین موردی را که باید در همان ابتدا بررسی کنید ، این است که مطمئن شوید که جارو برقی شما به پریز برق وصل شده باشد . زیرا در صورتی که جارو برقی به برق وصل نشده باشد ، قاعدتا جارو برقی شما روشن نمی شود . اما در صورتی که جارو برقی به برق وصل شده ، اما کار نمی کند ، در این حالت دو وضعیت پیش می آید ، اول این که شاید پریز برق مورد نظر مشکل دارد ، برای این منظور می توانید ، یک پریز برق دیگر را امتحان کنید ، تا مطئن شوید که مشکل از جاروبرقی می باشد یا مشکل از پریز برق است . دومین مسئله این که ، اگر جارو برقی به پریز وصل باشد و پریز نیز سالم باشد ، قطعا مشکل از جارو برقی شما می باشد و باید جارو برقی به طور کامل بررسی شود.

گرم شدن بیش از حد جاروبرقی

گاهی اوقات ممکن است از دستگاه زیاد کار کشیده باشید و یا دستگاه شما برای مدت طولانی روشن مانده باشد ، در این صورت ممکن است که بخاطر گرمای بالای دستگاه ، جارو برقی شما روشن نشود . در این صورت باید به دستگاه استراحت بدهید و برای مدت زمان طولانی به دستگاه اجازه بدهید تا کاملا خنک شود ، بعد از خنک شدن کامل جارو برقی ، احتمالا مشکل دستگاه حل می شود و دستگاه به راحتی روشن شود ، اما اگر با انجام این مراحل باز هم دستگاه شما روشن نشد ، احتمالا مشکل از جای دیگریست و شما باید جهت بررسی دستگاه ، آن را به یک تعمیر کار متخصص بسپارید .

انسداد شیلنگ جاروبرقی

گاهی ممکن است علت روشن نشدن جارو برقی ، بخاطر انسداد های موجود در شیلنگ و یا فیلتر ها باشد ، در صورتی که شیلنگ جارو برقی مسدود باشد ، ممکن است جارو برقی روشن نشود . در این صورت باید بررسی کنید تا هر گونه مانع احتمالی را از بین ببرید . برای این منظور بهتر است بدون نصب کردن شیلنگ جاروبرقی را روشن کنید تا مطمئن شوید که مشکل از این قسمت است یا نه ، در صورتی که شیلنگ مشکل داشته باشد و یا مسدود باشد می توانید انسداد را بر طرف کنید و یا شیلنگ را به طور کامل تعویض کنید . در صورت رفع انسداد ، احتمالا مشکل جارو برقی حل می شود ، در صورتی که مهارت خاصی در تعمیر یا بررسی جارو برقی ندارید ، به هیچ عنوان اقدام به تعمیر دستگاه نکنید ، زیرا ممکن است آسیب جدی به دستگاه وارد کنید .

پر شدن کیسه ی جاروبرقی

همچنین یکی دیگر از دلایل روشن نشدن جارو برقی ، پر بودن کیسه ی جارو برقی می باشد . رفع این مشکل بسیار آسان است ، برای رفع این ایراد کافیست تا کیسه ی جارو برقی را خالی و یا تعویض کنید . با همین کار بسیار ساده مشکل جارو برقی شما حل می شود .

خرابی کیلید روشن و خاموش جاروبرقی

کلید خاموش و روشن کردن در جارو برقی ، می تواند به مرور زمان خراب شود و در نتیجه نیاز به تعویض داشته باشد . کلید خاموش و روشن یا همان کلید استارت ، در جارو برقی های مختلف ، متفاوت می باشد . در صورتی که کلید استارت جارو برقی شما خراب شود ، باید این قطعه توسط تکنسین تعمیرات جارو برقی تعمیر و یا تعوض شود ، تا بعد از تعمیر ، شما بتوانید به راحتی از جارو برقی تان استفاده کنید .

خرابی موتور جاروبرقی

اگر موتور جارو برقی شما خراب شود ، جارو برقی به هیچ وجه روشن نمی شود . در واقع جارو برقی شما کاملا بلا استفاده می شود . موتور جارو برقی شما ، می تواند بنا به دلایل مختلفی مثل ، انسداد فیلتر ها ، استفاده ی بیش از حد و یا پر شدن کیسه ی جارو برقی دچار خرابی شود . در صورتی که موتور جارو برقی بسوزد ، باید آن را عوض کنید ، همچنین در صورتی که موتور جارو برقی شما بسوزد ، باید هزینه ی بالایی را برای تعویض آن پرداخت کنید . در این صورت این شما هستید ، که تصمیم میگیرید که موتور جارو برقی را عوض کنید و یا این که یک جارو برقی جدید خریداری کنید .

کثیف بودن فیلتر های جاروبرقی

یکی دیگر از علت های روشن نشدن جارو برقی ، می تواند بخاطر کثیف بودن فیلتر ها باشد . در صورتی که فیلتر ها کثیف شوند ، باید آن ها را کاملا تمیز کنید ، برای این منظور می توانید از مخلوط جوش شیرین و آب استفاده کنید . در صورتی که فیلتر ها خیلی کثیف باشند ، می توانید آن ها را تعویض کنید تا مشکل بر طرف شود .

نکات مهم هنگام بررسی علت روشن نشدن جاروبرقی

در صورتی که به دنبال عیب یابی جهت یافتن مشکل جارو برقی هستید ، باید تخصص کافی را در این زمینه داشته باشید ، بنابراین در صورتی که علم و تخصص کافی در زمینه ی تعمیرات جارو برقی را ندارید ، به هیچ عنوان اقدام به تعمیر جارو برقی نکنید ، زیرا ممکن است به جارو برقی آسیب جدی وارد کنید . در این صورت بهتر است جهت بررسی و رفع مشکل با نمایندگی تعمیرات جارو برقی مورد نظرتان تماس بگیرید .